Treceți la conținutul principal

Pravila de rugaciune – de la un pustnic


Îţi mulţu­mim Doamne pen­tru toate bin­e­fa­ce­rile Tale, care ni le-ai făcut şi ni le faci nouă! o metanie
Îţi mulţu­mim Doamne pen­tru toate sufe­rinţele şi pati­mile Tale, şi pen­tru tot ce-ai lucrat pen­tru mân­tu­i­rea noas­tră! o metanie
Îţi mulţu­mim Doamne pen­tru bună­tă­ţile pe care ni le-ai dat nouă şi pen­tru că nu ne-ai pier­dut din cauza fără­de­le­gi­lor noas­tre! o metanie
Iartă Doamne păca­tele şi greşe­lile fra­ţi­lor şi suro­ri­lor şi a tutu­ror celor pe care îi pome­nesc în rugă­ciu­nile mele! o metanie
Iartă Doamne păca­tele şi greşe­lile fra­ţi­lor, suro­ri­lor şi a tutu­ror celor care mă pome­nesc în rugă­ciu­nile lor şi se gan­desc la mân­tu­i­rea sufle­tu­lui meu şi a fami­liei mele! o metanie
Ascultă Doamne sme­ri­tele noas­tre rugă­ciuni, a celor ce cerem Milos­ti­vi­rii Tale, ce ştii că ne sunt nouă de tre­bu­inţă sufle­tu­lui şi tru­pu­lui şi dăru­ieşte robi­lor Tăi ce-i pome­nesc în rugă­ciu­nile mele! o metanie
Dă-le lor şi nouă ier­tare păca­te­lor şi izbă­vire de vră­j­ma­şii văzuţi şi nevă­zuţi. Măreşte cre­dinţa, nădej­dea şi dra­gos­tea în sufle­tul nos­tru, primeşte-ne în pocă­inţă şi revarsă peste noi toţi Harul Tău. Tri­mite pe Sfinţii Tăi Îngeri Doamne, să ne înveţe a lucra cu stă­ru­inţă orice faptă bună, pen­tru a ne păzi de tot păca­tul şi smin­teala, pen­tru a ne ţine pe toţi uniţi în legă­tura păcii, a dra­gos­tei şi a ascul­tă­rii de Sfanta noas­tră Bise­rică Orto­doxă şi de con­du­că­to­rii ei cei duhov­ni­ceşti, care se oste­nesc a ne arăta căile Tale! o metanii
Scrie Doamne şi numele nos­tru în Car­tea Vieţii Tale, şi fereşte-ne de cea­sul încer­că­ri­lor. Ajută-ne Doamne să sfârşim cu bine viaţa aceasta, dăruindu-ne sfa­rşit uşor şi fără dureri şi îngeri milos­tivi care să ne întă­rească şi să călă­to­rească cu noi la Împă­ră­ţia Ta! o metanie
Apără şi păzeşte Doamne, pe părinţii noş­tri cei duhov­ni­ceşti, pe Prea Feri­ci­tul Părin­tele nos­tru Patri­arh , Sfan­tul Sinod cu toţi epi­sco­pii noş­tri, toată pre­o­ţi­mea, dia­co­ni­mea pe misio­na­rii cre­ş­tini care se oste­nesc în pro­po­vă­du­i­rea Evan­ghe­liei, pe călu­gări şi călu­gă­riţe, monahi şi mona­hii pe pus­t­ni­cii şi siha­ş­trii din peş­teri şi cră­pă­tu­rile păman­tu­lui şi pe tot Cle­rul Bise­ri­cii Tale Cre­ş­tine Orto­doxe! o metanie
Miluiește Doamne — pe toţi cei ce sunt bolnavi,pe cei călă­to­resc pe uscat, pe apă și prin aer, pe văduve şi pe orfani, pe bătrani şi pe copii, pe toţi care sunt în răz­bo­aie, în cutre­mure, incen­dii, inundații și secete, în arșița fri­gu­lui, în sufe­rinţă şi neca­zuri, în lip­suri şi dureri, în închi­sori — după mare mila Ta! o metanie
Iartă Doamne pe toţi vră­j­ma­şii, rău voi­to­rii şi cle­ve­ti­to­rii noş­tri, toţi cei caută să ne împi­leze şi să ne facă rău şi să aducă vină nedreaptă asu­pra noas­tră. Smereşte-i pe ei Doamne ca să cunoască că Tu eşti Apă­ră­to­rul nos­tru (deşi sun­tem şi noi păcă­toşi) şi ne păzeşte de rău­ta­tea lor! o metanie
Iartă Doamne păca­tele părinţi­lor care ne-au năs­cut, naşi­lor care ne-au botezat/cununat , fini­lor noștri, buni­ci­lor, moșilor și strămoșilor noștri și a între­gii noas­tre fami­lii, învă­ţă­to­ri­lor care ne-au învă­ţat carte, şi la toţi milu­i­to­rii, aju­tă­to­rii, găz­du­i­to­rii şi la toţi bine­fă­că­to­rii noş­tri, la tot nea­mul nos­tru cel cre­ş­ti­nesc, căruia îi tre­buie mila şi aju­to­rul Tău şi la cei vii şi la cei adormiți! o metanie
Iartă-i Doamne şi Părin­te­lui meu duhov­nic , păca­tele, dato­ri­ile, obli­ga­ţi­ile şi orice făgă­du­inţă ce a făcut înain­tea Ta, şi n-a putut-o înde­plini. Dăruieşte-i dez­le­gare şi ier­tare de orice greşe­ală. Primeşte-i oste­ne­ala ce face pen­tru noi, şi ascultă sme­ri­tele noas­tre rugă­ciuni, învrednicindu-ne de viaţă veş­nică şi feri­cită, unde este lumina Ta! Amin. o metanie
Iartă-i Doamne, pe toţi pri­e­te­nii și cunoscuții cu care am viețuit și viețuiesc în lumea aceasta şi s-au smin­tit din cauza mea, cu care am adus hulă împo­triva Duhu­lui Sfant, am făcut păcate de moarte şi păcate stri­gă­toare la cer şi pe cei vii şi pe ce între timp au ador­mit! o metanie
Iartă Doamne, păca­tele la toţi ador­mi­ţii din nea­mu­rile noas­tre, buni­cii, moşii şi stră­moşii noş­tri, părinţii, fra­ţii şi suro­rile, cu tot nea­mul nos­tru cel ador­mit și pe cei pe care-i pome­nesc în rugă­ciu­nile mele! (aici se pome­nesc morţii…) o metanie
Iartă Doamne, şi sufle­tele cele bote­zate în numele tău Prea Sfantă Tre­ime, care au murit nepregatiți şi se află în iad, şi n-au fost vră­j­maşi ai Tăi, iar aici pe pămant nu au pe nimeni să se roage pen­tru ei, miluieşte-i Doamne, după mare mila Ta! o metanie
Doamne Sfinte Împă­rate!
Varsă-ţi marea bună­tate!
Peste noi cei umi­liţi
În puteri ne întă­reşte
De păcate ne fereşte,

Fă-ne Doamne fericiţi!
AMIN.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

RUGĂCIUNE DE ÎNDEPĂRTARE A FARMECELOR

Atunci când vrăjile sunt generalizate pe familie, casă, se zice rugăciunea de îndepărtare şi dezlegare a farmecelor şi vrăjilor: „ Î n numele Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh. Amin! (o închinăciune). Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfânta, slavă Ţie. Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, ... ; împărate Ceresc, Mângâietorule, ... ; Tatăl nostru care eşti în ceruri.... Apoi: Pe tine te ştiu folositoare şi păzitoarea prea tare a vieţii mele, Fecioară, care risipeşti tulburarea năpastelor şi farmecelor şi goneşti asupririle diavolilor, aşadar, ţie mă rog totdeauna, izbăveşte-mă din stricăciunea chinurilor mele (de 3 ori). Apoi spui Crezul , Psalmul 139, Psalmul 53, Psalmul 24, Apoi rugăciunea pentru sporul casei:   Prea Sfântă Treime, ceea ce eşti în cer şi pe pământ şi vezi toate ce-s pe pământ, eu nu mă pot odihni în casa mea, sălaşul meu de răul vrăjmaşilor şi al pizmaşilor mei care s-au sculat cu multă

RUGĂCIUNE PENTRU ÎMPĂCAREA CELOR ÎNVRĂJBIŢI

„O, Maică a lui Dumnezeu multpătimitoare, Ceea ce pentru curăţia Ta şi pentru nenumăratele suferinţe îndurate de Tine pe pământ, eşti mai presus decât toate fiicele pământului, primeşte suspinele noastre multîndurată şi ne păzeşte sub acoperământul milostivirii tale, căci alt adăpost şi solire caldă în afară de Tine nu avem, ci Tu, îndrăznire având către Cel născut din Tine, ajută-ne şi ne mântuieşte cu rugăciunile Tale ca fără de oprelişti să ajungem în împărăţia Cerurilor, unde împreună cu Toţi Sfinţii vom cânta Dumnezeului Celui în Treime, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!” TROPAR  „Despietreşte inimile noastre cele învrăjbite, Născătoare de Dumnezeu, iar năvălirile celor ce ne urăsc le potoleşte şi toată strâmtorarea sufletului nostru o conteneşte. Ridicând ochii la Icoana Ta cea Sfântă ne umilim în faţa suferinţei şi milostivirii Tale pentru noi şi rănile Ţi le sărutăm, iar de săgeţile noastre care Te străpung ne înfricoşăm. Ci Tu, Maică Preamilostivă, nu ne

SE CITESC IMPOTRIVA VRAJMASILOR CARE TE ASUPRESC PSALMII

PSALMUL 3   1. Doamne, cât s-au înmulţit cei ce mă necăjesc! Mulţi se scoală asupra mea;  2. Mulţi zic sufletului meu: "Nu este mântuire lui, întru Dumnezeul lui! "  3. Iar Tu, Doamne, sprijinitorul meu eşti, slava mea şi Cel ce înalţi capul meu.  4. Cu glasul meu către Domnul am strigat şi m-a auzit din muntele cel sfânt al Lui.  5. Eu m-am culcat şi am adormit; sculatu-m-am, că Domnul mă va sprijini.  6. Nu mă voi teme de mii de popoare, care împrejur mă împresoară.  7. Scoală, Doamne, mântuieşte-mă, Dumnezeul meu, că Tu ai bătut pe toţi cei ce mă vrăjmăşesc în deşert; dinţii păcătoşilor ai zdrobit.  8. A Domnului este mântuirea şi peste poporul Tău, binecuvântarea Ta.   PSALMUL 19   l. Să te audă Domnul în ziua necazului şi să te apere numele Dumnezeului lui Iacob.  2. Trimită ţie ajutor din locaşul Său cel sfânt şi din Sion să te sprijinească pe tine.  3. Pomenească toată jertfa ta şi arderea de tot a ta bineplăcută să-I fie.  4. Dea ţie Domnul