Treceți la conținutul principal

BUCHET DE RUGĂCIUNI CĂTRE SFÂNTA CUVIOASĂ PARASCHEVA DE LA IAȘI

(7 RUGĂCIUNI GRABNIC AJUTĂTOARE)

 RUGĂCIUNEA ÎNTÂI- rugăciune pentru dobândirea pocăinței


Sfântă Cuvioasă Parascheva, cununa fecioarelor înțelepte și dulceața maicilor, ceea ce ai strălucit mai mult decât multe Cuvioase cu smerenia, cu înfrânarea, cu întreaga înțelepciune, cu dorirea după cele cerești, cu adânca cugetare la cele duhovnicești, întinde acoperământul rugăciunii tale și peste noi, mult păcătoșii și ne păzește de toate săgețile prigonitorului nevăzut. Suntem cu totul împietriți cu inima și nu avem lacrimi de umilință. De cumplita mânie suntem încolțiți și de multa mândrie și nepricepere. Munții păcatelor noastre nu îi vedem, dar de păcatele cele mai mici sau chiar închipuite ale fraților ne îngrijim, osândindu-le și dându-le pe față. Cum să nu ne tânguim când am căzut atât de cumplit ? Nevrednici de mila Domnului suntem, dar alergăm către tine Cuvioasă Parascheva, ca să îmblânzești pe Dreptul Judecător, să nu ne dea pe noi pieirii, ci să ne rânduiască pocăință mai înainte de sfârșitul nostru. Pace lumii solește cu ale tale bineplăcute rugăciuni și ridică tulburarea așternută în sufletele noastre prin pizma vrăjmașului, ca să aflăm pe Pacea lumii, pe Hristos- Viața și Învierea noastră. Ceea ce ai adăpat pământul cu lacrimile tale, cu picăturile rugăciunii tale fă să izvorască și din inimile noastre împietrite ploaie de rugăciuni spre stingerea focului patimilor noastre. Ceea ce cu adânca smerenie ai prăbușit munții ispitelor celui rău, dă-ne și nouă gânduri smerite, ca să vedem adâncul păcatelor noastre și să ne izbăvim de osândirea cea gătită pentru nepurtarea noastră de grijă. Ceea ce te-ai numărat cu fecioarele cele înțelepte, pe noi, cei leneși, ne trezește din somnul patimilor la trezvia minții, ca să ne păzim cu sabia gândului smerit de năvălirea cugetelor celor rele. Dăruiește liniște sufletelor noastre și ne dă întărire pe piatra mărturisirii dreptei credințe, ca să te cinstim pe tine cu evlavie și să slăvim pururea pe Hristos, împreună cu Tatăl și cu Duhul Sfânt, în veci. Amin.

RUGĂCIUNEA A DOUA- rugăciune pentru răspuns bun la judecata Mântuitorului Hristos


Sfântă Cuvioasă Parascheva, ceea ce ai îndrăzneală către Dreptul Judecător, ca una ce te-ai învrednicit a intra în cămara Mirelui cu candela sufletului aprinsă de focul dorului dumnezeiesc, ai milă și de noi. Cere iertare păcatelor noastre celor multe și munții patimilor ce s-au înălțat în inimile noastre îi dărâmă numai cu al rugăciunii tale cuvânt. Știm că poți schimba osândirea noastră în îndurare dumnezeiească, Prea Cuvioasă, căci dorul tău nestins pentru mântuirea oamenilor îmblânzește dreapta mânie a Judecătorului tuturor. Să nu fiu eu, spurcatul, aruncat în mâinile celor răi vrăjmași, căci cu adevărat mult am supărat pe Ziditorul cu faptele neînfrânării mele: cu lăcomia, cu răutatea, cu pizma și cârtirea, cu întristarea, cu mâhnirea, cu mândria, cu mila de sine, cu osândirea aproapelui, cu nepurtarea de grijă pentru mântuirea sufletului, cu hula, cu necredința, cu deznădăjduirea, cu desfârnarea și cu alte fapte cumplite. Știu că nu sunt vrednic a fi miluit, de vreme ce întru știință toate relele le-am săvârșit, dar să biruiască iubirea ta de oameni oceanul păcatelor mele, ca să nu fiu eu vânat de adâncul osândirii veșnice. Nu mă lăsa Cuvioasă Parascheva, în mâinile viclenilor mei vrăjmași, ca să nu ajung mai urgisit decât toți cei ce viețuiesc pe pământ, ci ale tale rugăciuni să-mi fie sprijin în necazuri și cheie ce îmi deschide poarta Împărăției cerurilor. La judecata Mântuitorului Hristos să-mi stai aproape, mijlocindu-mi iertare și răspuns bun. Pe Dreptul Judecător roagă-L și acum să nu mă lepe de la fața Lui, pe mine, cel lepădat de oameni, ci pentru necazurile răbdate în această lume pentru slava Lui, să-mi dăruiască un colțișor de Rai, ca să petrec în bucuria Lui, în veci. Amin.

RUGĂCIUNEA A TREIA- rugăciune pentru dobândirea iertării păcatelor de la Dumnezeu


Sfântă Cuvioasă Parascheva, cununa Moldovei și grabnică ajutătoare a tuturor celor din nevoi, grăbește cu a Ta rugăciune către Mântuitorul Hristos și dobândește nouă, păcătoșilor și nevrednicilor, iertare păcatelor și mare milă. Cu adevărat, mai mult decât toți oamenii am greșit, săvârșind îngrozitoare fapte prin care am atras mânia lui Dumnezeu. Dar pe tine te știu milostivă, Sfântă Parascheva, și grabnică alergătoare spre îmblânzirea Dreptului Judecător. Deci, pe tine te pun chezășuitoare pentru iertarea păcatelor mele, căci sărac sunt de orice faptă bună și nu am nici îndrăzneală în rugăciune din pricina covârșitoarelor mele păcate. Roagă pe Cel Milostiv să îmi dăruiască pocăință curată și să mă răpească din mâinile vrăjmașilor nevăzuți, mai înainte de ceasul morții, ca să măresc negrăita îndurate a Dumnezeului meu și să aduc ție mulțumire pentru binefacerile știute și neștiute.
Cuvioasă Parascheva, roagă-te Mântuitorului Hristos, Celui Căruia slujești neîncetat cu dragoste, să se îndure și spre noi și să șteargă zapisul multelor noastre fărădelegi. Cu adevărat, peste măsură l-am mâniat, umblând în căile deșertăciunilor lumești, dar ca Unul Ce este Calea, Adevărul și Viața, să îndrepteze calea vieții noastre spre adevărul Său, ca să ne facem moștenitori ai vieții celei veșnice. Cu nădejde alergăm la acoperământul milostivirii tale, ca să nu ne lași pe noi până în sfârșit, Sfântă Parascheva.
Prin ale tale stăruitoare rugăciuni fierbinţi dobândeşte pentru noi iertarea păcatelor şi slobozire de sub jugul patimilor. Cu lacrimi şi aspru post ai plecat spre milostivire pe Cel fără de patimă, ca să te numere în ceata celor mântuiţi, deci fie-ţi milă şi de noi şi ne călăuzeşte către porţile mântuirii, ca să intrăm întru bucuria Domnului nostru, slăvind pe Tatăl, pe Fiul şi pe Duhul Sfânt.
RUGĂCIUNEA A PATRA -rugăciune pentru dobândirea unui loc de muncă

Sfântă Cuvioasă Parascheva, ceea ce ești mult milostivă, îndură-te de robii tăi și le solește ajutor. Din pricina păcatelor noastre, după sărăcirea duhovnicească, iată că am sărăcit și în cele materiale de care inima ne-am lipit, ca unii fără de minte. Cel Ce Se îngrijește de crinii țarinii a făgăduit că se va îngriji și de noi, zidirea mâinilor Sale. Deci, bine știind voia Domnului, dar și nevrednicia noastră, cu fierbinți rugăciuni înduplecă-L pe Acesta ca să ne rânduiască nouă un loc de muncă spre câștigarea pâinii celei de toate zilele. Nu dorim noi belșug, ca să fim ispitiți a cădea în iubirea de arginți, ci să plinim sfatul apostolesc, căci cel ce nu lucrează, nici să nu mănânce. Știm că pentru păcatele noastre a îngăduit Domnul să pătimim, dar știm că bunătatea Sa nemăsurată nu va lăsa până în sfârșit, ca nu cumva să alunecăm noi în groapa deznădăjduirii. Fie-ți milă de noi și pleacă spre bunătate pe Cel Însuși Smerit și Blând cu inima, ca să se îndure de noi și să aflăm un serviciu bun și spre mântuire. De tulburarea grijilor lumești ne izbăvește și ne ajută spre lucrarea faptelor celor bune, ca împreună cu fecioarele cele înțelepte să moștenim și noi partea fecioarelor celor înțelepte, spre slava lui Dumnezeu. Amin.   

Rugăciunea a 5-a- rugăciune pentru o moarte bună


Sfântă Cuvioasă Parascheva, în vremea sfârşitului meu să îmi fi grabnică ajutătoare, izgonind pe vrăjmaşii care caută să mă tragă în adâncul iadului. Cu adevărat, multe păcate am săvârşit şi m-am făcut vrednic de toată chinuirea. Nesocotit-am poruncile Domnului şi cu toată răutatea m-am îmbrăcat, dar să fie îmi rugăciunile tale făclie călăuzitoare către pământul adevărului. Când moartea cea cumplită mă va dezlega din legăturile acestui trup şi când mă voi înfăţişa înaintea judecăţii lui Hristos, să stai mai înainte înaintea Domnului, ca să dea iertare fărădelegilor mele. Cere mai dinainte pocăinţă sufletului meu neîndreptat, ca să nu fiu eu înghiţit de iadul nesăţios, ci să aflu mare milă înaintea Cuvântului.

Rugăciunea a 6-a- rugăciune pentru a dobândi iubire faţă de aproapele


Sfântă Cuvioasă Parascheva, ceea ce ne-ai lăsat nouă pilda adevăratei iubiri faţă de aproapele prin faptele milostivirii, roagă-te să se deschidă şi poarta inimii noastră faţă de semeni şi să odihnim şi să ospătăm în cămara sufletelor noastre pe toţi oamenii, făcându-te toate pentru toţi. Nu lăsa, Sfântă, inimile noastre, până în sfârşit, să fie acoperite de spinii urii şi ai altor păcate. Vezi neputinţa noastră, vezi pe cei ce ne necăjesc din ispita vrăjmaşului şi întăreşte-ne ca să răbdăm fără de cârtire neputinţele lor. Povăţuieşte-ne a iubi, fără a cere să fim iubiţi, şi a milui, fără să aşteptăm milostivirea oamenilor. Ceea ce te-ai făcut icoană a blândeţii şi a milostivirii, îmblânzeşte şi sufletele noastre rănite de fiarele patimilor, ca să ajungem curaţi în Împărăţia cea cerească şi să auzim şi noi glasul Mirelui Hristos: ,,Bine, slugă bună şi credincioasă”. Amin.

Rugăciunea a 7-a- rugăciune pentru cei căzuţi în datorii grele


Sfântă Parascheva, ştii datoria noastră, ştii neputinţa ce la tot pasul ne împresoară. Valurile grijilor lumeşti ne chinuie cumplit, dar mai avem în minte cuvântul Mântuitorului, cum că nu trebuie să ne îngrijim de cele materiale, căci ştie Tatăl nostru trebuinţa noastră, mai înainte de a-i cere cele de folos. Pentru aceasta, pe tine te punem mijlocitoare, ca să uşurezi jugul datoriei ce apasă asupra noastră şi să ştergi şi zapisul multor păcate, care s-au şi făcut nouă pricină de sărăcie şi de multe nevoi. Milostiveşte-te spre noi, tu, cuvioasă, ceea ce pe mulţi săraci ai miluit, ca să slăvească bogăţia bunătăţii dumnezeieşti şi să mărească pe Tatăl, pe Fiul şi pe Sfântul Duh, Căreia fie slava în veci. Amin. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

RUGĂCIUNE DE ÎNDEPĂRTARE A FARMECELOR

Atunci când vrăjile sunt generalizate pe familie, casă, se zice rugăciunea de îndepărtare şi dezlegare a farmecelor şi vrăjilor: „ Î n numele Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh. Amin! (o închinăciune). Nădejdea mea este Tatăl, scăparea mea este Fiul, acoperământul meu este Duhul Sfânt, Treime Sfânta, slavă Ţie. Slavă Ţie, Dumnezeul nostru, ... ; împărate Ceresc, Mângâietorule, ... ; Tatăl nostru care eşti în ceruri.... Apoi: Pe tine te ştiu folositoare şi păzitoarea prea tare a vieţii mele, Fecioară, care risipeşti tulburarea năpastelor şi farmecelor şi goneşti asupririle diavolilor, aşadar, ţie mă rog totdeauna, izbăveşte-mă din stricăciunea chinurilor mele (de 3 ori). Apoi spui Crezul , Psalmul 139, Psalmul 53, Psalmul 24, Apoi rugăciunea pentru sporul casei:   Prea Sfântă Treime, ceea ce eşti în cer şi pe pământ şi vezi toate ce-s pe pământ, eu nu mă pot odihni în casa mea, sălaşul meu de răul vrăjmaşilor şi al pizmaşilor mei care s-au sculat cu multă

SE CITESC IMPOTRIVA VRAJMASILOR CARE TE ASUPRESC PSALMII

PSALMUL 3   1. Doamne, cât s-au înmulţit cei ce mă necăjesc! Mulţi se scoală asupra mea;  2. Mulţi zic sufletului meu: "Nu este mântuire lui, întru Dumnezeul lui! "  3. Iar Tu, Doamne, sprijinitorul meu eşti, slava mea şi Cel ce înalţi capul meu.  4. Cu glasul meu către Domnul am strigat şi m-a auzit din muntele cel sfânt al Lui.  5. Eu m-am culcat şi am adormit; sculatu-m-am, că Domnul mă va sprijini.  6. Nu mă voi teme de mii de popoare, care împrejur mă împresoară.  7. Scoală, Doamne, mântuieşte-mă, Dumnezeul meu, că Tu ai bătut pe toţi cei ce mă vrăjmăşesc în deşert; dinţii păcătoşilor ai zdrobit.  8. A Domnului este mântuirea şi peste poporul Tău, binecuvântarea Ta.   PSALMUL 19   l. Să te audă Domnul în ziua necazului şi să te apere numele Dumnezeului lui Iacob.  2. Trimită ţie ajutor din locaşul Său cel sfânt şi din Sion să te sprijinească pe tine.  3. Pomenească toată jertfa ta şi arderea de tot a ta bineplăcută să-I fie.  4. Dea ţie Domnul

RUGĂCIUNE PENTRU ÎMPĂCAREA CELOR ÎNVRĂJBIŢI

„O, Maică a lui Dumnezeu multpătimitoare, Ceea ce pentru curăţia Ta şi pentru nenumăratele suferinţe îndurate de Tine pe pământ, eşti mai presus decât toate fiicele pământului, primeşte suspinele noastre multîndurată şi ne păzeşte sub acoperământul milostivirii tale, căci alt adăpost şi solire caldă în afară de Tine nu avem, ci Tu, îndrăznire având către Cel născut din Tine, ajută-ne şi ne mântuieşte cu rugăciunile Tale ca fără de oprelişti să ajungem în împărăţia Cerurilor, unde împreună cu Toţi Sfinţii vom cânta Dumnezeului Celui în Treime, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!” TROPAR  „Despietreşte inimile noastre cele învrăjbite, Născătoare de Dumnezeu, iar năvălirile celor ce ne urăsc le potoleşte şi toată strâmtorarea sufletului nostru o conteneşte. Ridicând ochii la Icoana Ta cea Sfântă ne umilim în faţa suferinţei şi milostivirii Tale pentru noi şi rănile Ţi le sărutăm, iar de săgeţile noastre care Te străpung ne înfricoşăm. Ci Tu, Maică Preamilostivă, nu ne